
Barrett odchodzi z Intela
26 stycznia 2009, 16:50Craig Barrett, przewodniczący zarządu Intela, przejdzie na emeryturę. W maju jego miejsce zajmie Jane Shaw.

Smakowe paski reklamowe
30 kwietnia 2009, 14:57Peel and Taste to nowa metoda reklamowania napojów i produktów spożywczych. Cieniutkie listki przypominają gumę do żucia lub paski odświeżające oddech. Są pakowane w przezroczystą folię. Wystarczy wziąć je do ust, by poczuć, jak smakuje interesujące nas piwo czy debiutująca marka chipsów.

Tlenkowe "nanowłócznie", lepsze ogniwa
14 sierpnia 2009, 15:23Hodowanie i precyzyjne pozycjonowanie na krzemowym podłożu mikroskopijnych kryształów tlenku cynku o kształcie włóczni może zwiększyć wydajność baterii słonecznych.

Cyfrowa walka daje wyniki w realu
29 października 2009, 09:57Palacze, którzy w ramach programu terapeutycznego zgniatali wirtualnego papierosa, w dużo większym stopniu ograniczali stopień uzależnienia od nikotyny niż osoby łapiące cyfrową piłeczkę (CyberPsychology and Behavior).

Nierównowaga pomaga hipnozie
21 stycznia 2010, 13:16Podatność na hipnozę to skutek nierównowagi w wydajności półkul mózgowych. Oznacza to, że zwolennicy biologicznych podstaw tego zjawiska zyskują argument przemawiający na ich korzyść (Consciousness and Cognition).

Mózg zdradza ukryte obawy
14 kwietnia 2010, 11:18Obawę przed przytyciem widać na skanach kobiecego mózgu – donoszą badacze z Brigham Young University (Personality and Individual Differences).

Sok jabłkowy uspokaja ludzi z alzheimerem
15 czerwca 2010, 09:41Picie soku jabłkowego prowadzi do poprawy nastroju i zachowania, ale już nie umiejętności poznawczych pacjentów ze średnio i bardzo zaawansowaną chorobą Alzheimera.
Zwalniające złudzenie
7 września 2010, 08:44Jak skłonić kierowców, by zwolnili? Można ustawiać znaki lub montować progi zwalniające, ale na jednej z ulic Dystryktu Zachodniego Vancouver wzięto się na zupełnie inny sposób – wykorzystano trójwymiarowe złudzenie optyczne dziewczynki wybiegającej na jezdnię za piłką.

Trzmiel lepszy od superkomputera
13 listopada 2010, 15:29Wśród szczególnie trudnych problemów obliczeniowych słynny jest tak problem takiego wyznaczenia trasy, żeby jak najefektywniej obejść wszystkie kluczowe punkty. Zadanie to, z którym nie radzą sobie superkomputery jest pestką dla... trzmieli.

Internauci skłonni do płacenia za treści
31 grudnia 2010, 11:50Pomimo tego, że internet kojarzy się z dostępem do darmowych treści, to większość użytkowników jest skłonna za nie płacić. Tak przynajmniej wynika z badań Pew Internet and American Life Project. W ich ramach przebadano 755-osobową grupę amerykańskich internautów. Okazało się, że 65% z nich już płaciło za treści z sieci.